zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Opola

Rada Miasta Opola Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady w dniu czwartek, 24 kwietnia 2025

Czas publikacji: 11 dni 13 godzin temu
Długość nagrania: 03:02:49
Liczba odtworzeń: 68
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XIV Sesji Rady Miasta Opola - 24 kwietnia 2025

Sesja rozpoczęła się od powitania przez Przewodniczącą Rady Miasta Opola, która uczciła minutą ciszy pamięć Papieża Franciszka. Stwierdzono prawomocność obrad, a następnie zatwierdzono protokół z poprzedniej sesji bez uwag.

1. Wybór sekretarza sesji

Na sekretarza XIV sesji wybrano Radną Annę Łęgowik, która wyraziła zgodę na pełnienie tej funkcji. Głosowanie zakończyło się jednogłośnie.

2. Porządek obrad

Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad, wprowadzając kilka zmian, które zostały przegłosowane przez radnych. Zmiany dotyczyły przeniesienia niektórych punktów porządku obrad na inne miejsca.

3. Interpelacje radnych

Radny Tomasz Kaliszan podziękował za szybkie reakcje na jego interpelacje dotyczące stanu ławki przy PSP nr 14 oraz Liceum nr 2. Zgłosił również potrzebę przygotowania planu rozwoju szkolnictwa w zachodniej części miasta Opola, wskazując na wzrastające zapotrzebowanie na miejsca w szkołach.

Pani Prezydent odpowiedziała na te interpelacje, podkreślając spadek liczby dzieci w Polsce, co wpływa na zapotrzebowanie w oświacie.

4. Projekty uchwał

4.1. Zmiana uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej

Projekt uchwały został przedstawiony przez Naczelnika Wydziału Budżetu. Uchwała dotyczyła zmian w wykazie przedsięwzięć, które zostały przegłosowane i zatwierdzone przez radnych.

4.2. Korekta budżetu Miasta Opola na 2025 rok

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały dotyczący korekty budżetu, który również został przegłosowany i zatwierdzony.

4.3. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie

Sprawozdanie przedstawione przez Panią Dyrektor MOPR zostało przyjęte przez radnych. Radni poruszyli kwestie dotyczące wsparcia dla seniorów oraz dzieci z problemami zdrowotnymi.

4.4. Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego

Radni przegłosowali uchwały dotyczące miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla Bierkowic północ I oraz Śródmieścia IIIc, które mają na celu rozwój infrastruktury w tych rejonach.

4.5. Uchylenie uchwały w sprawie tablicy upamiętniającej

Rada uchwaliła uchwałę w sprawie uchwały Nr XIII/217/25 oraz wyraziła zgodę na umieszczenie tablicy upamiętniającej Żołnierzy Wojska Polskiego.

4.6. Powierzenie Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu zadań dowozu uczniów

Rada jednogłośnie powierzyła Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu zadanie dowozu uczniów niepełnosprawnych do szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych.

4.7. Nabycie zabudowanej nieruchomości gruntowej

Rada podjęła uchwałę w sprawie nabycia nieruchomości, która będzie przeznaczona na placówkę opiekuńczo-wychowawczą. Pani Naczelnik przedstawiła szczegóły dotyczące tej nieruchomości.

4.8. Rozpatrzenie petycji i skargi

Rada rozpatrzyła petycję w sprawie pomników przyrody oraz skargę na dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg, uznając je za nieuzasadnione.

5. Informacje o działaniach Prezydenta

Prezydent przedstawił informacje o działaniach podejmowanych w okresie od 27 marca do 23 kwietnia 2025 roku.

6. Komunikaty

Na zakończenie sesji Przewodnicząca poinformowała o złożeniu rezygnacji przez Radnego Edwarda Odelgę oraz o konieczności złożenia oświadczeń majątkowych do 30 kwietnia 2025 roku.

Sesja została zamknięta po omówieniu wszystkich punktów porządku obrad.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.