Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności sesji.
3.
Zatwierdzenie protokołu z XIX sesji.
4.
Wybór sekretarza sesji.
7.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 406) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 406-A).
8.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 405) – opiniuje Komisja Budżetowa + autopoprawka (druk nr 405-A).
9.
Sprawozdanie w sprawie sprzedanych, nabytych i obciążonych nieruchomości oraz o uzyskanych z tego tytułu dochodach i poniesionych wydatkach w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 30 czerwca 2025 r. (druk nr 401) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
10.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie w formie darowizny prawa własności nieruchomości gruntowych na rzecz Miasta Opola na prawach powiatu (druk nr 377) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
11.
Uchwała o zmianie uchwały nr LXXXIII/1425/24 Rady Miasta Opola z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie zawarcia porozumienia z Wojewodą Opolskim w sprawie powierzenia Miastu Opole zadań z zakresu administracji rządowej, dotyczących obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych znajdujących się na terenie gminy Opole (druk nr 396) – opiniuje Komisja Infrastruktury.
12.
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki Wodociągi i Kanalizacja w Opolu Sp. z o.o. (druk nr 397) – opiniuje Komisja Budżetowa oraz Komisja Infrastruktury.
13.
Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa (druk nr 400) – opiniuje Komisja Budżetowa.
14.
Uchwała w sprawie nadania pośmiertnie tytułu "Honorowy Obywatel Miasta Opola" Panu Januszowi Gilewiczowi (druk nr 398) – otrzymują wszyscy radni.
15.
Uchwała w sprawie nadania tytułu „Zasłużony Obywatel Miasta Opola” Pani Marii Romanowskiej (druk nr 399) – otrzymują wszyscy radni.
16.
Uchwała w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miasta Opola w sprawie wprowadzenia ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta w godzinach nocnych (druk nr 404) – opiniuje Komisja Społeczna i Zdrowia + autopoprawka (druk nr 404-A).
17.
Uchwała sprawie powołania zespołu do spraw opiniowania kandydatów na ławników w wyborach uzupełniających na kadencję w latach 2024-2027 (druk nr 407) – otrzymują wszyscy radni.
18.
Uchwała w sprawie zasięgnięcia od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Opolu informacji o kandydatach na ławników (druk nr 408) – otrzymują wszyscy radni.
19.
Rozpatrzenie petycji należącej do właściwości Rady Miasta Opola – Uchwała w sprawie przekazania petycji według właściwości (druk nr 402) – otrzymują wszyscy radni.
20.
Rozpatrzenie skargi należącej do właściwości Rady Miasta Opola – Uchwała w sprawie przekazania skargi według właściwości (druk nr 403) – otrzymują wszyscy radni.
21.
Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.
22.
Pytania w sprawach bieżących.