Sesję otworzył Przewodniczący Rady Miasta Opola, witając radnych, przedstawicieli Urzędu Miasta, Rad Dzielnic, Rady Seniorów, Młodzieżowej Rady Miasta oraz media. Stwierdzono prawomocność sesji, a następnie zatwierdzono protokół z poprzedniej sesji.
Na sekretarza sesji wybrano radną Izabelę Król, co zostało zaakceptowane przez radnych w głosowaniu.
Przedstawiono porządek obrad, w tym dodatkowe materiały sesyjne oraz projekty uchwał. Radni przyjęli porządek obrad, wprowadzając zmiany dotyczące projektów uchwał dotyczących m.in. budżetu oraz pomocy finansowej dla gmin.
Radni zadali pytania dotyczące interpelacji, m.in. w sprawie opłaty deszczowej oraz inwestycji w Grotowicach. Odpowiedzi udzielił Prezydent Miasta oraz przedstawiciele Urzędu.
Uchwała dotycząca zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 262) została przyjęta w głosowaniu.
Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta na 2025 rok (druk nr 263) również została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej (druk nr 264) została podjęta, co ma na celu spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
Podjęto uchwały dotyczące udzielenia pomocy finansowej gminom Głogówek (druk nr 280), Lewin Brzeski (druk nr 281) i Prudnik (druk nr 282), które również zostały przyjęte jednogłośnie.
Podjęto uchwały w sprawie nadania odznak Za Zasługi dla Miasta Opola dla: Pana Jerzego Dodziana (druk nr 265), Pana Jana Chmiela (druk nr 266), Pani Anieli Czarneckiej (druk nr 267), Pana Andrzeja Garbarczuka (druk nr 268), Pani Annie Kusakiewicz-Dawid (druk nr 269), Pana Józefa Mochy (druk nr 270), Pana Eugeniusza Nolepy (druk nr 271), Pani Beacie Orel (druk nr 272), Pani Marioli Skrzypczyk (druk nr 273) oraz Pana Tomasza Topoli (druk nr 274). Wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie.
Podjęto uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w rejonie ulicy Firmowej (druk nr 253) oraz planu Cmentarna 1 (druk nr 254). Oba projekty zostały przyjęte.
Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego miasta Opola za 2024 rok (druk nr 248) została przyjęta jednogłośnie.
Prezydent przedstawił informacje o działalności w okresie międzysesyjnym (druk nr 279). Nie zgłoszono pytań ani dyskusji.
Przewodnicząca poinformowała o złożonych interpelacjach oraz zaproszeniu do współpracy z Młodzieżową Radą Miasta Opola w zakresie konsultacji społecznych dotyczących Urban Lab.
Sesję zamknięto po zrealizowaniu porządku obrad.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.