« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Otwarcie sesji.

2. Stwierdzenie prawomocności sesji.

4. Wybór sekretarza sesji.

5. Porządek obrad sesji.

a) Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Opola (druk nr 461) – opiniuje Komisja Budżetowa.

b) Uchwała w sprawie „Apelu Rady Miasta Opola dotyczącego wpisania drogi ekspresowej S46 (Szlak Staropolski) do Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)” (druk nr 463) - otrzymują wszyscy radni.

c) Uchwała w sprawie wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) do Opolskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Spółki z o.o. w Opolu (druk nr 464) - otrzymują wszyscy radni.

6. Interpelacje radnych.

7. Uchwała w sprawie przyjęcia strategii rozwoju gminy pn. Strategia Rozwoju Opola – Stolicy Polskiej Piosenki – do 2043 r. (druk nr 442) – opiniuje Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.

8. Uchwała w sprawie zmiany uchwały nr LXIX/1303/18 Rady Miasta Opola z dnia 18 października 2018 r. w sprawie wyznaczenia obszaru i granicy aglomeracji Opole (Dz. Urz. Województwa Opolskiego z 2018 r., poz. 2917 z dnia 25 października 2018 r.), zmienionej uchwałą nr II/31/18 Rady Miasta Opola z dnia 6 grudnia 2018 r. w sprawie wyznaczenia obszaru i granicy aglomeracji Opole (Dz. Urz. Województwa Opolskiego z 2018 r., poz. 3522 z dnia 14 grudnia 2018 r.) (druk nr 443) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

9. Uchwała w sprawie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami osobowymi na terenie miasta Opola (druk nr 444) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

10. Uchwała w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek osobowych na terenie miasta Opola (druk nr 445) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

11. Uchwała w sprawie powierzenia Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Opolu zadania własnego Miasto Opole w zakresie zarządzania Dworcem Autobusowym Opole Główne (druk nr 446) – opiniuje Komisja Budżetowa i Komisja Infrastruktury.

12. Uchwała w sprawie wyboru uzupełniającego ławników na kadencję 2024-2027 (druk nr 447) - otrzymują wszyscy radni.

13. Uchwała w sprawie rocznego planu kontroli na 2026 rok (druk nr 448) - opiniuje Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.

14. Uchwała w sprawie rocznego ramowego planu sesji Rady Miasta Opola (druk nr 449) - otrzymują wszyscy radni.

15. Informacja o wykorzystaniu środków europejskich w Opolu (druk nr 450) – opiniuje Komisja Rewizyjna, Komisja Budżetowa, Komisja Infrastruktury, Komisja Edukacji i Kultury, Komisja Społeczna i Zdrowia oraz Komisja Sportu i Turystyki.

16. Uchwała w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej Perłowa (druk nr 451) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

17. Uchwała w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej Turmalinowa (druk nr 452) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

18. Uchwała w sprawie podatku od nieruchomości na terenie miasta Opola (druk nr 453) – opiniuje Komisja Budżetowa.

19. Uchwała w sprawie podatku od środków transportowych na terenie miasta Opola (druk nr 454) – opiniuje Komisja Budżetowa.

20. Uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "Grudzicka I" w Opolu (druk nr 455) – opiniuje Komisja Infrastruktury.

21. Uchwała uchylająca uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Głogówek (druk nr 458) – opiniuje Komisja Budżetowa.

22. Uchwała w sprawie uchylenia uchwały nr II/23/24 Rady Miasta Opola z dnia 23 maja 2024 r. (druk nr 459) - otrzymują wszyscy radni.

23. Uchwała w sprawie korekty budżetu miasta Opola na 2025 rok (druk nr 460) – opiniuje Komisja Budżetowa.

24. Rozpatrzenie wyników kontroli przeprowadzonych przez Komisję Rewizyjną Rady Miasta Opola - uchwała w sprawie zaleceń pokontrolnych (druk nr 462) - otrzymują wszyscy radni.

25. Rozpatrzenie skargi należącej do właściwości Rady Miasta Opola.

26. Informacja Prezydenta Miasta Opola o działalności w okresie międzysesyjnym.

27. Pytania w sprawach bieżących.

28. Komunikaty.

29. Zamknięcie sesji.

« Powrót do strony głównej